Sparkol Help

Topic not covered?

Start a new topic

"To use offline mode, you must first log in online on this device"

Acabo de instalar la versión gratuita, cuando deseo ingresar a través de mi escritorio ingresando mi correo electrónico y contraseña (que la actualice) sale el mensaje "To use.... this device", al parecer no soy el primer caso, quedo a la espera de vuestra respuesta (ojalá sea  antes de los 7 días que caduca vuestra cortesía).

2 people have this question

That error is caused by either a bad internet connection or a setting on your PC not allowing VideoScribe to connect and check your account. How to fix this is covered in our help pages are and here's a link to that article - VideoScribe won't open – error message 'Without an internet connection you can only log in with your last used details' appears. If you follow the steps there that should sort things out.

Also try ticking the 'Remember Me' box as this will allow you to log-in offline once you have made a connection while online once.

Estimado Barry:

Continuo con el problema ("To use... this device") pese a que seguí como administrador PC, todas las recomendaciones sugeridas (señal internet, seguridad FIREWALL, configuración TLS).
Quedo atento a una solución.

Hugo, you could try uninstalling and re-installing the software to see if that allows you to log-in but essentially if you are getting that error when logging in something is stopping VideoScribe checking you account credentials against our servers. So your firewall or computer settings somewhere are stopping that authentication in some way.

I'm getting the same stupid error.   I can logon to the website just find.  I just cannot get past the logon screen of the app. Is there a port that needs to be open?

rebooting your computer may help.

Otherwise...related link:
VideoScribe won't open – error message 'Without an internet connection you can only log in with your last used details' appears

-Mike (videoscribe user)

It's usually the TLS settings covered on the link Mike posted

Hola. He comprado la versión Pro durante un mes (en principio) y tengo algunos problemas que no sé cómo solucionar. 
1. No encuentro por ningún sitio qué he de hacer para trabajar offline.
2. En los tutoriales que veo en Youtube, subidos por otros usuarios, se ve claramente que el programa tiene 3 páginas en la librería de imágenes, a mi me salen sólo 2. Una cantidad de imágenes bastante inferior a la de otros usuarios. ¿Por qué?
3. Ustedes aseguran que su versión Pro (por la que recuerdo que pago 20 € + IVA al mes) tiene la posibilidad de poner una marca de agua al vídeo final, posibilidad que tampoco encuentro en ninguna parte.
Estoy algo decepcionada. Si no consigo estas funciones no sé si merecería la pena continuar con la suscripción. Por otra parte quisiera saber si hay alguna forma de obtener más imágenes de forma gratuita y legal para uso comercial que se puedan usar con su programa, las que vienen con él me son insuficientes para los proyectos que tengo que desarrollar.
Les agradecería mucho que me orientaran sobre estas cuestiones. 
Un saludo. 
Ángeles López

Hello,

1) Open videoscribe. On the login screen, check the "remember me" option and then login successfully while connected to the internet. Next, exit Videoscribe. Videoscribe will remember your last successful login.  If you want to login "offline", disable your internet connection and open videoscribe again and login using the saved login information.

Some features may not be available while offline.

2) The library has been reorganized so the number of folders or pages may have changed. Everyone sees the same library folders. you can also use the SEARCH to find additional images, including some that are for sale by other users.

3) If you are a Pro user with a project open, click the "PUBLISH (render) your scribe video" icon in the upper right corner of the screen. The CREATE A VIDEO popup menu will open. The "ADD LOGO" button is near the lower right corner of that menu.

4) http://blog.videoscribe.co/4-easy-ways-to-find-original-images-for-videoscribe/  That link is from 2014 so some of the information may no longer be accurate. 

I hope that helps,
-Mike (videoscribe user)

1) Yes, if you are working in offline mode, none of the online image folders will appear in the image library. Premium images will also not show up if you search.

2) See the blog article Improvements to VideoScribe image libraries for information about the changes. As stated above if you are working in offline mode not all of the folders will show up.

3) See Adding a logo watermark in VideoScribe.

Muchas gracias a los dos, Mike y Matthew,  por las respuestas y por la rapidez en contestar, me han sido de mucha ayuda. Disculpas por tardar tanto en responederles, he tenido problemas técnicos.

Un saludo. 

Ángeles

Login to post a comment