Sparkol Help

Topic not covered?

Start a new topic

Convertir formato

Hola ... En un principio utilice la versión gratuita de Videoscribe y realice un vídeo allí, lo descargue como formato '.scribe'; ahora obtuve la versión premium pero no puedo abrir mi documento realizado con la versión gratuita a la versión premium... y realmente lo necesito por favor ayúdenme!

7 people have this question

Biancka, at what point are you getting that error? Are you being asked to allow VideoScribe to manage your YouTube account or is it not getting that far? Also can you log-into your YouTube and manage it from Chrome without an issue or do you get the same error when you do that?

hola...

tengo la versión gratuita y estoy intentando subir el proyecto que hice pero no me carga, intente con facebook, youtube y power point  no carga, al final me aparece un error, intente cambiando mi conexión de Internet pero aun así pasa lo mismo.

You can publish to YouTube, Facebook or PowerPoint on the Free Trial. I will post some useful links below on how to do these things so you can check against what you have done. Also some common issues and fixes.

How to share your scribe - video

Common issues with YouTube

Common issues with Facebook

Also please bear in mind that the upload is a 3 stage process, first you sign in, then video is made and finally your video is uploaded. If you press the X at any point this will cancel the upload. You will see a "Congratulations, your video has been uploaded" when it's uploaded. Only click the ticks, if you click a X it stops the process.

If you are still having problems after that it would be useful to know at which stage the process is failing? Are you getting as far as putting your YouTube/Facebook password in? Is it failing before that and at the same point each time? If that's the case which element is on screen at that point as it is likely that there is a problem with that element. Also if you save your scribe to the online cloud folder and let us know what it is called we can take a look for you and see if we can identify the issue.

Hola, 

Yo guardé un videoscribe con la versión gratuita en un pendrive, pero ahora no me deja abrirlo, tampoco puedo registrarme porque me sale que tengo que tener una versión PRO o algo así. Necesito ese vídeo urgentemente.

You 7 day trial would have expired over 2 weeks ago and after that point you cannot access the software without a subscription. You would have needed to publish your video if you needed access to it after the trial was over.

i have the pro version, and i want to convert .scribe to a video file, but my .scribe file lasts long (around 50min) and i chose the option to convert to a video file but it lasts long, is it normal? What time it will take? Thank you!
Hi,
A 1 minute scribe might take as little as 1 minute or as long as 20 minutes (or more) to publish at a low resolution depending on the number, complexity , placement, and optimization of the images.

Users sometimes have problems preparing scribes of more than 10 minutes in length.

I'm not sure that you can successfully publish a 50 minute scribe in one video. I'm surprised you were able to make and save a 50 minute scribe.  Have you tried publishing it? Did it freeze and stop responding?

If so, I would suggest that you try to copy the first 1 minute of images , close your scribe, open a new empty scribe and paste the images into it, then see how long it takes to publish that first minute.

you might be able to publish it in 10 minute sections if you have prepared it in a way that woks well for videoscribe.

-Mike (videoscribe user)

Necesito descargar un vídeo que he creado en Videoscribe para mandarselo a mi profesora por gmail, pero el reproductor de Windows no deja reproducir el archivo por ser Scribe, que otras opciones puedo hacer para poder enviarselo?

The .scribe file you have exported if a VideoScribe file and not an actual Video. You would need to publish your scribe project to a video using VideoScribe in order to play it in Windows.

How to share your scribe - video

Hola! He estado utilizando la versión gratuita y ahora lo he comprado pero no puedo descargar los videos en otra versión diferente a scribe. Me gustaría descargar los videos para verlos en versión VLC por ejemplo. ¿Cómo lo hago? La versión de pago me ofrece las mismas opciones que la versión gratuita... tiene que haber un problema. Gracias

Hola,
For videos, you need to click the "publish" icon in the upper right corner of the screen.

-Mike (videoscribe user)

Hola, hace dos semanas utilice la versión gratuita de Videoscribe y realice unos  vídeo , hoy   obtuve la versión premium pero no me aparecieron los videos realizados  con la versión gratuita ... realmente los necesito por eso obtuve la versión premium

Hola,bajé la versión free, acabé de terminar un video y lo quiero subir a youtube. Pero van 5 veces que me dice que hay un error y cada vez que lo intento subir se tarda una hora.. que puedo hacer ?

Hola, no he podido subir mi video a Youtube, tarda mucho tiempo y al final me dice que revice mi conexión a Internet, pero la conexión está bien. Tengo la versión libre por 7 días. ¿De qué otra forma puedo compartirlo?

Gracias

If you are having issues rendering scribes or think you have lost a scribe, please submit a support ticket and we can look into those issues for you.

http://help.sparkol.com/support/tickets/new

Login to post a comment